web analytics
Legutóbbi hozzászólások
Archívum
Kategóriák

What’s the name of the game

[Ez egy majdnem kéthetes bejegyzés akkorról, amikor még nem volt internetem.]
[Igen, tudom, hogy kilóg a táblázat. Nem, nem akarok ezzel szenvedni.]


folkus hétköznapjai
stratégiai kalandjáték

A játék célja: túlélés.

Alapfelszerelés:
– telefon
– könyv
– 1 db környéki bérlet (csak az első munkahelyre történő eljutáshoz használható), 2 db BKV-jegy
– melegétel-utalvány, amelyből nem adnak vissza

Szükségletek:
– napi háromszori étkezés, legalább hatóránként, tartalmazzon meleg ételt
– napi öt óra alvás alatt napi egy energiaital
– napi négy óra alvás alatt plusz húsz perc alvás napközben, lehetőség szerint vízszintes és meleg helyen
– tiszta alsónemű minden nap
– tiszta ruha legalább kétnaponta
– napi két fogmosás
– heti két hajmosás
– telefon feltöltése körülbelül háromnaponta

Kötelezettségek:
– első munkahely látogatása minden hétköznap, legkésőbb fél kilenctől fél ötig
– második munkahely látogatása átlagban heti három alkalommal, héttől tízig
– harmadik munkahely látogatása heti egy alkalommal, hattól háromnegyed hétig
– előbb-utóbb minden felszerelést át kell vinned a régi albérletből az újba

Küldetésed során a következő helyszíneken állomásozhatsz:


1. támaszpont (új albérlet)
Felszereltség:
– ágy
– fűtés
– számítógép

2. támaszpont (régi albérlet)
Felszereltség:
– ruhák
– edények

1. munkahely
Felszereltség:
– internet
– nyomtató
Specialitás:
Ezen a helyen minden hétköznap el kell töltened legalább nyolc órát.

2. munkahely
Felszereltség:
– nincs
Specialitás:
Ezen a helyen minden alkalommal el kell töltened körülbelül három órát. Ha tovább maradsz, enyhébb idegrendszeri károsodással kell számolnod. Mire végzel, a fizetésed negyedét újabb BKV-jegyekre kell költened. Ha nem teszed, félórát veszítesz.

3. munkahely

Felszereltség:
– fűtés
Specialitás:
Ezt a helyet hetente adott időpontban kell látogatnod, és negyvenöt percet kell itt eltöltened.

Színház

Ezen a helyen szintén három órát töltesz. Itt-tartózkodásod alatt nem ehetsz és nem ihatsz. A többi programmal ellentétben ezt akármikor lemondhatod, ha vállalod az ezzel járó anyagi veszteséget.

Egyéb helyeken:

– étel
– barátok
– csövezés
– jó esetben vécé

Felszereléseket csak korlátozott mennyiségben vihetsz magaddal egyik támaszpontról a másikra. A felső határ kb. huszonöt kiló, legfeljebb 2 x 1,5 x 0,3 méter térfogatnak megfelelő méretben.

Távolságok:

Régi albérlet
Új albérlet
Első munkahely
Második munkahely
Harmadik munkahely
Színház
Barát
Régi albérlet
X
25 perc
55 perc
25 perc
70 perc
35 perc
35 perc
Új albérlet
25 perc
X
75 perc
30 perc
75 perc
40 perc
20 perc
Első munkahely
55 perc
75 perc
X
70 perc
115 perc
80 perc
90 perc
Második munkahely
25 perc
30 perc
70 perc
X
50 perc
15 perc
25 perc
Harmadik munkahely
70 perc
75 perc
115 perc
50 perc
X
60 perc
65 perc
Színház
35 perc
40 perc
80 perc
15 perc
60 perc
X
35 perc
Barát
35 perc
20 perc
90 perc
25 perc
65 perc
35 perc
X

Tutorial: Csütörtök


Előző este színházba mentél barátoddal, aki meggyőzött, hogy másodmagaddal töltsétek nála az éjszakát. Otthonába gyalog sétáltatok. A lakásban volt internet, fűtés, ágynemű és pizsama. A lakásban nem volt ennivaló, fogkefe és tiszta ruha másnapra. Ennivalót és energiaitalt (mely az utóbbi hetekben kellemetlen, furcsa gyomorérzetet okoz) útközben szereztél. Barátod közös iszogatásra csábított, ám közben megmasszírozta a hátadat, amivel jelentősen növelte az alkohol és a kialvatlanság által lecsökkentett életerőpontjaid számát. Fél háromkor tértetek nyugovóra azzal a kellemes tudattal, hogy sikerült kemény, munkás felnőtt-létetekbe valamit visszacsempészni abból a gondtalan és fékevesztett egyetemista-zsizsergésből, amelyet már legalább négy éve magatok mögött hagytatok. Valahol mélyen  azért sejtettétek, hogy meglesz még ennek a böjtje.
Reggel negyed hétkor ébredsz először, majd háromnegyed hétkor arra kelsz fel, hogy barátod, aki egy szuperhős, időközben munkahelyére távozott dolgozatokat javítani.

Feladat:

Juss ki a lakásból még alvó társatok segítségét igénybe véve. Szerezz ruhát. (A második támaszponton jelenleg nincs tiszta alsónemű.) Moss fogat, és vigyél el egy papírt az első támaszpontról az első munkahelyre. Munka után próbálj meg beugrani a második támaszpontra, és egyúttal vigyél át minél több szükséges holmit az első támaszpontra. Hoppá, a második kulcsát reggel az elsőn felejtetted. Most el kell döntened, átugrasz-e harmadik munkahelyre (amire nem készültél fel), megvárod, amíg a testvéred hazaér (még odafelé tart valahová), vagy visszatérsz az első támaszpontra. Próbálj meg kaját szerezni (nem fog sikerülni), elaludni (tudd, hogy tíz percre kár, csak rosszabb lesz), felmelegedni (valami járművön, talán). Mindeközben gazdálkodj okosan BKV jegyeiddel. Menj este hét órára a második munkahelyre. Próbálj nem megfagyni és nem elaludni. Mire végzel, már minden villamoson ellenőrök járnak. Szerezz jegyet, menj el az első támaszpontra, és pakolj fel annyit, amennyit csak bírsz olyan dolgokból, amelyek segítenek visszaszerezni komfortérzetedet. Figyelem: ha útközben kiszámolod, mennyi időt töltöttél aznap utazással vagy teljesen értelmetlen várakozással (a próbajáték során: 345 perc), könnyen lehet, hogy testvéreddel minden ok nélkül kiabálni fogsz, amikor megérkezel, majd ajtókat csapkodsz, félórával később pedig dühösen, csomagok alatt görnyedve próbálsz talpon maradni az éjszakai megállóban. Ha hazaérsz, takarítsd ki a hűtőt, amit előző napra terveztél, és légy kedves új lakótársaddal, amikor az megérkezik. Tiszta és jóllakott testtel, lélekkel, tiszta ruhában térj nyugovóra, majd aludd ki magad.

A kiadó megjegyzése: Bár a fejlesztés során még úgy látszott, a pálya nem okoz majd közepesnél nagyobb nehézséget expert szintű játékosok számára, a minőségellenőrzési szakaszban kiderült: a hős életerőpontjainak száma már a játék kezdetén annyira alacsony, hogy gyakorlatilag lehetetlen áldozatok nélkül végigvinni.